Am I That Easy To Forget - Jim Reeves

古水:

        「Am I That Easy to Forget」(你怎能轻易将我忘却),美国乡村歌手Carl Belew发表于1958年的单曲,平静的吟唱中潜藏着最难以平复的内心情感,宣泄着一位失恋者的愤懑与绝望,却也唱出了一份为爱所困的执着与放手后的释然。作为一首经典的情歌,无数翻唱更为其赢得了听者不息的掌声与共鸣。推荐由老牌乡村流行唱作人吉姆·里夫斯(Jim Reeves 1923.8.20-1964.7.31)在生前留下的录音,怀旧且极富磁性的嗓音,将人带入记忆的斑驳光影中......

歌词原文(中文意译 © 古水 禁止盗用及站外转载)
They say you've found somebody new
But that won't stop my loving you
I just can't let you walk away
Forget the love I had for you
听说你已移情他人
我却恋你一往情深
陶醉往日爱之甘醇
教我怎舍一朝离分
Guess I could find somebody, too
But I don't want no one but you
How could you leave without regret
Am I that easy to forget
想来我会找到别人
旧爱既逝情何以真
莫非我只轻若浮尘
教你离去不再转身
Before you leave be sure you find
You want his love much more than mine
'Cause I'll just say we've never met
If I'm that easy to forget
确定他是你的男神
爱意胜过我的温存
我将欣然拭去泪痕
从此陌路视若罔闻
Before you leave be sure you find
You want his love much more than mine
'Cause I'll just say we've never met
If I'm that easy to forget
If I'm that easy to forget
确定他是你所找寻
把你视作他的女神
我的爱将埋藏于心
从此与你相忘三春

评论
热度(51)

© gaoshanzhuying / Powered by LOFTER